söndag 10 maj 2009

Träningsuppdatering

Eftersom det för tillfället inte finns en enda vettig eller ovettig tanke i mitt huvud (ganska skönt att inte grubbla för omväxlings skull) så kommer en kort rapport om hur det går med Cakis träning i väntan på nästa utläggning. (Jo, jag tränar faktiskt lite i verkligheten också även om man lätt kan tro att jag ägnar all tid åt att tänka ut hur jag borde träna..)

Den del av träningen som handlar om Cakis engagemang och vilja att träna går jättebra. Nu kör jag ganska korta pass innan belöning och försöker leka mycket med henne - det har verkligen gjort henne mer på hugget! Samtidigt försöker jag jobba med saker som positionen i fria följet (går ganska bra) och farten vid inkallning (här tränar jag för dåligt). 

Planen är sedan att öka störningarna innan durationen och i det ligger att träna på konstiga platser. Därför är jag lite nöjd över att jag tränade ett minipass på en gräsmatta bredvid McDonalds i Köping idag:)

Det jag måste se till nu är att inte fastna i momentträning bara för att jag kör kortare pass innan belöning. Jag MÅSTE komma ihåg att göra små skojkedjor av sådant som hon kan!

Två saker jag tycker är svåra att få ordning på 
1) Hur jag beter mig under träningen - jag har så lätt att bli koncentrerad och tråkig. Trots planer på att bli bättre på den här punkten kommer jag på mig själv med att vara precis lika trist som innan jag bestämde mig för att ändra på mitt sätt. Förändring tar tid, suck! 
2) Felande - känns svårt. Resultatet av att jag tycker det är svårt att fela är att jag nästan aldrig gör det utan belönar det mesta hon gör. Går ju att komma en bit ändå otroligt nog, men det här är en del jag måste få till om jag vill lyckas bra (tror jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar