måndag 18 maj 2009

Förtydligande

Eftersom några som läst mitt senaste inlägg antagligen  inte känner mig så bra så vill jag förtydliga en sak (detta efter att ha bevittnat min sambos förskräckta blick när han läste inlägget).

Jag sitter alltså inte klistrad framför TV:n varje gång hundcaochen är på för att sedan gå ut och försöka göra likadant med min hund... Däremot försöker jag alltid att iakta den träning jag ser (i verkligheten, på tv och på nätet) på ett så neutralt sätt som möjligt för att lära mig så mycket som möjligt om vad olika tränarinsatser, "bra" och "mindre bra", får för effekter på olika individer. 

Jag försöker alltså att varken ta åt mig allt helt okritiskt från folk jag tycker är duktiga eller avfärda allt rakt av från någon som jag har ett sämre intryck av. Jag försöker att observera och lära mig. Ibland blir man också inspirerad från de mest oväntade håll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar