fredag 19 juni 2009

Tävlingsspykologi

När jag tävlat (=insett vad nervöst det var) blev jag högt motiverad att fördjupa mig i lite tävlingspsykologi (man vill ju inte att det ska stupa på p.g.a ens egna nerver menar jag).

Medan jag läste Niina Svartbergs "Lyckas på tävling" skrev jag ner lite sammanfattande stolpar så att jag inte skulle glömma allt på en gång. Dessa ligger här ifall någon är intresserad av en snabbversion. Annars rekommenderar jag verkligen boken, lättläst och bra (tror jag:))

3 kommentarer:

  1. Takk for et bra sammendrag av boken! Jeg holder på å lese boken for andre gang og det du har skrevet var til stor hjelp. Takk igjen :)

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen, tack för din gulliga kommentar.... Som du kan tolka ur inlägget så har jag inte varit online så jättemycket senaste dagarna - MEN jag följer givetvis din blogg......Och du vet att jag uppskattar den SÅ mycket.... Prata om eftertanke! Oxå jag tackar för sammandraget av Ninas bok.... Super.. Hade precis tänkt beställa boken faktiskt.....
    Vi får träffas snart så vi får se den lilla arga..
    Kram på er alla

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det toppenbra! Följde den till punkt och pricka när jag tävlade med min tollare för ett antal år sedan. Hjälpte mot nervositet och negativ tankar.

    SvaraRadera