fredag 12 juni 2009

Tävlingsdebuten

Caki har debuterat i lydnadsklass 1 och jag är jättenöjd med hennes prestation. Hon var ganska osäker i situationen och lite påverkad av miljön runt omkring vilket gjorde henne lite seg och tveksam, men jag är så glad att hon höll ihop hela vägen.

En hel del tur var också inblandad, så ung som hon är kunde hon prcis lika gärna ha nollat ett flertal moment, hon är inte stabilare än så än. Men förhållandena på tävlingsplatsen var bra och som genom ett under uppfattade hon (de flesta) av mina kommandon på första försöket. Resultatet räckte till uppflytt och otroligt nog till klassvinst.
Tack underbara Caki för att du kämpade på så fint!

För er som frågat finns film här (med bedömningen och transporterna bortklippta).




5 kommentarer:

  1. Stort grattis till er fantastiskt fina debut! Du har lagt en så fin grund med Caki!

    Vill också passa på att tacka dig för en rad otroligt inspirerande och tänkvärda inlägg i bloggen. Jag läser allt du skriver och börjar nästan alltid fundera och analysera efteråt. Du har fått mig att tänka i nya banor och våga prova nya, alternativa träningssätt! Fler skulle vara som du.

    Sluta aldrig blogga!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tittade just på videon från tävlingen.
    Grattis till en jättefin lydnadsdebut med en så ung hund!

    Hälsningar katarina med Fixa

    SvaraRadera
  3. Det så skikkelig bra ut! Grattis med opprykk og klassevinst :)

    SvaraRadera
  4. Halloj!!
    Tycker det ser fint ut!!
    Var stolt och glad och vi ser fram emot fortsättnigen!!
    Vi syns säker nå framöver!!!
    Ha det gott Carina & Lei-Anns Baqqi...

    SvaraRadera
  5. Grattis! Du är så duktig. Trodde väl det att även detta skulle bli bra. En riktigt bra sommar önskar jag er :)

    SvaraRadera