tisdag 23 juni 2009

Kort gästspel av Per

Jag har precis fått ett besked som gjort mig bedrövad. Den person jag höll högst av alla i hundsammanhang har gått bort. Sven Järverud finns inte mer.
Jag tror att de flesta som läser Jennys blogg har ganska dimmiga begrepp om vem Hundmannen Sven var. Låt mig helt kort förklara det så här: Han var en fullständigt makalös dressör, i min värld saknade han motstycke. Han var även en visionär och nytänkare som få. Det finns INGEN som kommer i närheten av Svens betydelse för hunddressyrens utveckling i Sverige.
Jag hade förmånen att få arbeta tillsammans med Sven under delar av 90-talet. Senaste gången vi träffades var för knappt ett år sedan, och trots att jag just nu mest är ledsen glädjer jag mig åt att även Jenny då fick möta honom.
Tack för allt Sven!
/Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar