fredag 9 oktober 2009

Fördelen(?) med tentaplugg

Medan många klasskamrater ser tentaplugg som en anledning att prioritera bort sin egen träning, tvingas man som hundägare inse att den vanliga eftermiddagspromenaden faktiskt går snabbare om man springer... Ju hårdare träning desto mer tid för svin- loch fjäderfäsjukdomar alltså... Undrar varför denna win-win-situation inte får mig att sprudla av glädje?

Sen kan man också fråga sig om det är snällt eller elakt att lägga samtliga tentor i åk 5 på måndagar? Inläsningsdagar (praktiska) vs lediga dagar(trevliga) alltså.. Nån av er med filosofisk läggning kanske kan hjälpa mig i frågan om jag ska vara irriterad på, eller tacksam över, detta...

Det enda som är säkert är väl att bloggande inte ingår i receptet för att klara sina tentor =).
Typiskt!

6 kommentarer:

  1. Eftersom måndagar sällan är min bästa dag tycker jag det verkar ruggigt men och andra sidan kanske resten av veckan blir extra bra ;)
    Det där med att springa är såklart en bättre lösning än att inte träna alls :)
    Håller tre fingrar och tror att allt ska gå bra för dig Kram

    SvaraRadera
  2. Ja så kan man ju också se det. :-) Promenaderna blir fysträning, gör man ett spår blir det jätteknepigt för man har typ noll liggtid, etc. *S*

    SvaraRadera
  3. Lycka till - jag tänker hålla tummarna för dig :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att tentan går bra!! Om man inte vet vilken grissjukdom de är ute efter kan man alltid dra till med PMWS eller varför inte PRRS. Jag gissade mig över godkäntgränsen i alla fall ;-)

    Nu måste jag klara mig utan hundträning i nästan tre veckor :-(

    SvaraRadera
  5. Jag ska maila Niina angående vad vi vill att träningsdagarna ska handa om. Hon brukar ju ha kurser i praktisk tävlingspsykologi, skulle inte det ara kul! Få lära sig mer om tävlingsträning, den mentala biten osv. Vad tycker du?

    SvaraRadera
  6. Lycka till ;o)
    Hoppas att vi snart får tid över för lite träning eller sånt!

    SvaraRadera