fredag 30 oktober 2009

Filmsnutt

Malin var här och tränade med mig och Vendela (kolla in deras sidor där jag tror det dyker upp inlägg och roliga filmer inom kort). Tack tjejer för en härlig dag!

Filmade i princip hela Cakis första pass (minus lite uppvärmning) och tänkte att jag kan lägga upp det här ifall någon är intresserad av vad vi pysslar med nu för tiden.
Blir inte mycket utav förklarande text, men passet blev en kompott av olika moment och rikligt med belöningar under lite störning. Jobbar lite med att hon ska kunna växla mellan olika moment och ändå fatta vad som är på g.

Må gott!

8 kommentarer:

  1. Tala om att hunden verkar tycka att det är roligt, underbart att se. Ni är jätteduktiga och framförallt verkar relationen vara så fin..

    SvaraRadera
  2. Förklarande text..??? Tycker att filmen talar för sig själv rätt bra!!!!!!!!!!!! Wau, Jenny, vad fin hon är och vad skickligt ni tränar! Jag är så imponerad! Själv slåss jag med en Borderline Malle för tiden - helt sjukt ostabil... den ena minuten 14 mässig i allt han gör - för minuten efter inte att kunna lägga sig under gång;-))) Jag kallar det för Malle-madness! Kram på er och lycka med du vet vad;-))

    SvaraRadera
  3. Kul att se!
    Vilken fin fjärr, och härlig attityd hela tiden. Det kommer bli hur bra som helst det där! Och så långt ni har kommit med vittringen, där ligger vi i lä! Det ser jättetrevligt ut Jenny!

    SvaraRadera
  4. Ni gör ju framsteg med vindens fart, vilken utveckling! Och Caki ser ut att tycka att det är himla kul! Jag kommer till Uppsala imorgon och är väldigt träningssugen :-) Vore jättekul att kunna träffas. Kanske vi kan gå på veterinärmötet ihop också?

    SvaraRadera
  5. Tassar in förbi för att önska er en riktig God Jul & ett Gott Nytt År.
    Kram Weto & co

    SvaraRadera
  6. Skriver här - och hoppas det går bra... Även om du inte skriver på bloggen just nu....
    TUSEN tack för dom fina orden.... Oiiii vad det lugnar i mitt stilla sinne.... Jag är SÅÅÅÅ glad att du finns i mitt liv och för dina intressanta betraktningar och tankar om allt i hund- och hundträningens oändliga universum.... Du och Caki kommer spöa oss alla av banan i framtiden.... Ni är vassa och allt ni gör verkar sååå genomarbetat och genomtänkt. Jag beundrar verkligen din skicklighet och förmåga att planera och tänka träning och utveckling - och inte minst din coola approach till själva tävlandet.....
    Vi bara måste ses mer i det nya året....
    Tusen kramar på er alla - var rädd om er.

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Ville bara skriva att jag saknar dina blogginlägg, men jag vet hur det är ibland har man bara ingen lust... Hoppas iallafall att träningen går bra!

    SvaraRadera
  8. Hej Jenny!
    Fortfarande inget nytt inlägg? Har du totaltröttnat på att skriva? Tycker annars att du skriver väldigt underhållande och intressant. Hoppas att träningen går bra

    SvaraRadera