fredag 28 augusti 2009

Kort om nåt

Blogg- och träningsinspirationen har inte varit på topp, men åtminstone träningsinspirationen har återvänt. Med råge! Tack Malin och Vendela för en underbart inspirerande träningsdag igår.

I väntan på att jag ska få lust att blogga mera igen så kan jag rapportera att min pigga idé om alternativ rutanträning kanske inte var så himla lysande. Att den inte var det beror inte bara på att grannarna undrar om jag har en skruv lös när jag börjar organisera mina mattbitar och koner här ute på gräsmattan, utan på att det blir för mycket tänka och för lilla kakan. Hon har ju lärt sig target på musmatta mm förut och det blir besvärligt för henne att tänka om och ställa sig där det inte är nån matta. Kanske hade det funkat om man kört så från början, och till viss del har det nog hjälpt henne med förståelsen för att hon skall vara i rutan, men hon blir för tveksam och gör för mkt fel. Det vill jag inte så nu ska vi hitta tillbaka till nåt lätt så att hon kan känna sig trygg i vad hon ska göra och tycka att det är riktigt lajbans. Återkommer om det...


Bonusmatrial bestående av en komförtusanihåglista till mig själv:

Korta pass!

Växla mellan olika beteenden ofta!

Var tydlig!

Lek kort (stund), intensivt och med 100% engagemang!

Ta tag i de grunder du behöver (som ex 100% muntlig externbelöningssignal inför inkallning med ställande) nu! Just precis NU! (Omskrivning för sluta lata dig och skjuta upp saker!, i ett försök att hålla listan fri från negationer.)

Korta pass! Korta pass! Korta pass!

5 kommentarer:

  1. Jättetack för kommentaren i bloggen :) Ja, visst är det svårt att uttrycka vad man tycker och tänker. Jag ska försöka skriva ner lite tankar någon mer gång ;)

    Vad bra det är med träningskompisar som kan få igång inspirationen igen :) Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja man måste påminna sej själv lite ibland. Själv har jag en tendens att glömma bort att "tänka på vibbarna"... Såhär: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11448007

    SvaraRadera
  3. Känner igen det du skriver så väl både i detta och ditt förra inlägg.... Tycker också att motivationen ligger lite lågt just nu.. Kan liksom inte riktigt hitta melodin igen efter tävlingen... Luften gick ut ballongen, tror jag ;-)))) Sen har Chai också en massa andra 'dumheter' för sig.... Som känns lite viktigare att jobba med just nu än tävlingsmoment;-))) Han är SÅ tonårs-prövande... Rätt så påfrestande och drygt.... Lydnadsmomenten känns som den minsta utmaningen just nu;-)))))) Vi måste ses snart och gnälla av oss lite om syskonen LeiAnns C'ar.... Kram i massor från en medlidande syster ;;;;

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny! Nu är Aila och jag tillbaka i Uppsala igen. Vore jättekul att träffas och träna lite, så att du kan smitta mig med inspiration (men den börjar infinna sig igen). Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Hej Jennie!
    Jag vill gärna ha en liten träningsdate framöver. u löper Fixa och är lite lagom knäpp, men om ett par veckor så...
    Katarina

    SvaraRadera