fredag 14 augusti 2009

Knasig ruta-träning?

Hemma och vänder igen...

Det har varit mycket hundtänk på semestern och jag inser att jag nog ändrat mig gällande mycket. Glöm tidigare utläggningar från mitt håll alltså, nu är det nya bud som gäller!

Nejdå, nån total omvändning har inte skett, men lite annorlunda kommer jag nog att göra framöver (som led i en normal utveckling enligt "trial and error"-metoden). Tänker om kring tex ingångar, fritt följ, tydlighet mm - får se om det blir nåt värt att rapportera så småningom.

Tills vidare ett smakprov på ruta-träning. Denna är föremål för vilt experimenterande (inget direkt omtänk här eftersom jag just börjat med den).

Vad tror ni om det här metoden med helt bakvänd target? Fortsättning följer (förhoppningsvis....).

6 kommentarer:

  1. Hej, Tack för din goa kommentar på bloggen..... Hihi, va du är fyndig i ditt rut-tänk.... Kanske inte alls fel att tänka så här.... Ska bli mycket spännande att se hur det utvecklas......
    Kram Sharon

    SvaraRadera
  2. Omvänd target, det har jag aldrig haft en tanke på! Varför inte? :)

    SvaraRadera
  3. Är det inte så Fanny Gott på klickerklok gör?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det är alltid kul att testa sig fram. Bra hon inte går efter underlaget, dvs att hon lär sig att hon är rätt när hon kommer till gräset....
    Låt oss läsa om hur det går. Jag tränar också rutan för fulla muggar. Jag växlar mellan vanlig stor target, ingenting, utlagd boll och ibland matskål. Med tidigare hundar har det bara varit target, men jag får inte riktigt det att funka med Fixa.

    SvaraRadera
  5. Hej goa dig, TUSEN tack.... Det var en bra tävling, absolut... Men ska jag berätta va löjlig jag är.... ;-)) Jag stör mig ju förstås - som du kan räkna ut på de 9 poäng - jag bommade - 6 i linförigheten - enligt Thomas som berättade att han givit mig 9,5 om han fått se vänsterarbetet.. och de 3 poäng jag tappar för att han missuppfattar ljudet på ställandet... Du vet - mer vill ha mer eller hur.. Men 192 poäng hade mer avspeglat den prestation - som jag faktiskt tycker att vi gör - främst med platsen i åtanke;-)))) Nää, inte mycket lagom hundträning här inte!!!!!!!!Nu blir det FULL skruva...
    NÄR kan vi möjligen få ihop en träff??????????? Vore SÅÅÅ kul att träffas snart igen...... Ser fram emot uppdateringar på din blogg.... Kram i massor Sharon

    SvaraRadera
  6. Hihiiii, ja minst 210......... Tjenare;-))))))) Får sikta på en date snart... Vill hemskt gärna träffa lilla grisen..... Och inte minst dom andra brudarna;-))))
    KRAM

    SvaraRadera