onsdag 21 april 2010

Puh, inte så farligt som jag befarade... ännu

Igår var min valp ganska mycket "jobbig mallevalp med humör" vilket resulterade i att jag behövde plåstra om mig lite vid ett tillfälle och höll på att bli tokig över att försöka hålla ordning på två helvilda djur (Caki är ju väldigt lätt att varva igång om man säger så). Då ringer världens bästa hundvakt Elin och ber om att få låna Caki lite. Toppen tänkte jag, jag kan ju behöva ha fokus på den lilla en stund om han nu tänkte ta och bli odräglig.

Vad har då hänt? Jo den lilla gullungen har sovit nästan hela tiden. Stackarn var nog alldeles övertrött av allt han varit med om på sista tiden (massor av roligt bus t ex), och det är nog inte alltid lätt för honom att få vila tillräckligt när han har en storasyster som alltid är på hugget. Minsta lilla jag rör mig inomhus, så flyger hon upp och är redo att hitta på nåt kul.

Sömn gjorde i alla fall susen och han är jättegosig och söt igen, men den här gången låter jag mig inte luras fullt ut - jag vet nog vad som väntar...;)

4 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt att kunna fokusera på en hund i taget eller hur!

    SvaraRadera
  2. Tycker du fixade situationen jättefint igår! Är verkligt imponerad av hur lugnt och pedagogiskt du löste det hela och är helt övertygad om att du kommer att bygga upp en genial plan för det här också :)

    Rejsa hade en sån period för ett tag sen då hon aldrig riktigt kom till ro. Hon blev inte tjurig men däremot allmänt okontaktbar, flummig och feg. Sen jag började försöka förutse de situationerna och "tvinga" henne att sova genom att sätta henne i komposthage/bur.

    Tror det är extra svårt att vara liten valp i liten etta, dom är ju liksom alltid med precis där det händer...

    SvaraRadera
  3. Vila á la dagis låter mycket bra! Kan man få mellis och fingerfärg också?

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är så positiv...:) Min äldre hund kom snart på att man faktiskt kunde göra lite som man ville medans morsan hade fullt upp med det lilla äcklet....alltså valpen, i hans ögon...:)
    Ser med spänning fram mot att hänga med i framtidens blogginlägg!!!
    Kommer att bli kanoners!

    SvaraRadera